Service en onderhoud

Service en Onderhoud

TLS is totaalleverancier op het gebied van lassen en snijden. Daarom moet u voor technische ondersteuning ook bij ons zijn.

Onze technische dienst heeft als missie om u als klant volledig te ontzorgen met technische oplossingen. Om dit te realiseren worden diverse middelen ingezet:

 

Onderhoud / Keuren / Valideren:

Het onderhoud van uw lasmachines is de basis voor onze technische dienst. Goed onderhoud aan uw lasmachines vermindert het aantal storingen en verlengt de levensduur van het apparaat. Daarom adviseren wij u om uw machinepark elk jaar door onze vakbekwame monteurs te laten onderhouden en keuren. Met deze keuring wordt een elektrisch veilige werking van machines en apparatuur nagestreefd. Het is bij TLS mogelijk om voor periodiek onderhoud (onderhouden, keuren en valideren) aan uw lasapparatuur een onderhoudscontract af te sluiten.

TLS heeft de kennis, de meest actuele meetapparatuur en software in huis om uw lasapparatuur volgens de NEN-EN-IEC 60974-4 en/of de NEN 3140 normen te keuren en op aanvraag te valideren. Daarnaast bieden wij u gratis toegang tot onze klantenportal die u, waar ook ter wereld, inzicht geeft in de uitgevoerde keuringen en de daarbij behorende rapportages.

 

Reparatie:

Ondanks goed gebruik en onderhoud van uw lasapparatuur zullen er storingen bij uw machines optreden, welke gerepareerd moeten worden. Wij repareren lasapparatuur bij u op locatie, maar ook in onze optimaal uitgeruste werkplaats. We beschikken over een grote voorraad onderdelen van de gangbare machines. Hierdoor kunnen reparaties snel uitgevoerd worden.

 

Technische kennis:

Om u als klant zo goed mogelijk te kunnen helpen, worden onze monteurs jaarlijks bijgeschoold door onze leveranciers. Daarnaast beschikken zij over een geldig VCA certificaat en keuringsdiploma. Op deze manier zijn zij er op ingesteld om eventuele storingen snel en adequaat op te lossen. Ook kan het onderhoud van uw machines zo goed en efficiënt uitgevoerd worden. Onze medewerkers van de telefonische helpdesk zijn ook technisch onderlegd. Zij kunnen u en uw medewerkers via de telefoon helpen om storingen op te lossen of tips geven om het gebruik van uw machines te optimaliseren.

Praktisch: het reparatieformulier

Om de reparatie of garantie-aanvraag van uw product zo snel en soepel mogelijk te laten verlopen, hebben wij eerst een aantal gegevens van u nodig. Deze gegevens kunt u invullen op ons reparatieformulier. U kunt uw reparatie of garantie-aanvraag in gang zetten door de volgende stappen te nemen:

  1. Gaat het om een reparatie? Neem dan eerst contact met ons op via 0183 – 660 444 Bij een storing of (potentieel) defect gaan we eerst kijken of dit telefonisch op te lossen is. Als dit niet het geval is, worden alle mogelijkheden met u doorgenomen. Gaat het om een garantie-aanvraag? Ga dan gelijk naar stap 2.
  2. Als u uw product naar TLS moet sturen download u het retourformulier hier.
  3. U vult dit formulier digitaal in.
  4. U stuurt uw product inclusief retourformulier op naar ons.

Wij zien uw product tegemoet!